تبلیغات
آموزش کسب و کار الکترونیکی , تجارت الکترونیکی و بازاریابی الکترونیکی
 

آموزش کسب و کار الکترونیکی، تجارت الکترونیکی و بازاریابی الکترونیکی

آموزش کسب و کار الکترونیکی،(E-Commerce)، تجارت الکترونیکی (E-Business) و بازاریابی الکترونیکی (E-marketing)

درباره وبلاگ



با سلام
سعی دارم در این وبلاگ به درج موضوعات مرتبط با آموزش کسب و کار الکترونیکی (E-Commerce)، آموزش تجارت الکترونیکی (E-Business) و آموزش بازاریابی الکترونیکی (E-Marketing) بپردازم.
همچنین مطالبی در رابطه با آموزش بازاریابی مجازی (Virtual Marketing) ، آموزش ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) ، آموزش بهینه سازی سایت (SEO) ، آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی , مدیر کسب و کار الکترونیکی ، Email marketing ، آموزش بهینه سازی سایت ، سئو ، افزایش بازدید سایت ، SEO ، بازاریابی شبکه های اجتماعی ، Social Net Work Marketing ، آموزش بازاریابی محتوایی ،Content Marketing ، تولیدمحتوا ، آموزش تبلیغات آنلاین ، تبلیغات اینترنتی ، Internet advertising ، بازاریابی اینترنتی ، آموزش بازاریابی آنلاین ، آموزش کسب درآمد از طریق اینترنت ، آموزش بازاریابی مجازی (Virtual Marketing) ، آموزش ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) ، بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Network Marketing) ، بازاریابی محتوایی (Content Marketing) ، تبلیغات اینترنتی (Internet Advertising) ، سایت کسب و کار الکترونیکی , بازاریابی مجازی ، مدیر کسب و کار الکترونیکی ، آموزش کسب و کار ، اینترنتی ، تجارت ، آموزش کسب و کار الکترونیکی و ... ارائه کنم.
نظرات ارزشمند شما بازدیدکنندگان گرامی می تواند بنده را در ارائه هر چه بهتر مطالب موفق نماید.
با تشکر - نورسعید - وبلاگ کسب و کار الکترونیکی و تجارت الکترونیک


مدیر وبلاگ : مسعود نورسعید
جستجو



در این وبلاگ
در كل اینترنت

مطالب اخیر

نظرسنجی
به نظر شما محتوای درج شده در این سایت چگونه است؟








پروفایل لینکداین
نقشه سایت
قیمت این سایت
ارزش این وب سایت
• 848.716 تومان •
برچسب ها

آموزش کسب و کار الکترونیکی، تجارت الکترونیکی، بازاریابی اینترنتی،


نکات کلیدی برای بازاریابی حرفه ای در اینستاگرام - قسمت پنجم

یکی از ارکان اساسی در بازاریابی اینترنتی آنالیز آمار وبسایت، شبکه های اجتماعی، کمپین های تبلیغاتی و ... است. از آنجایی که اینستاگرام شبکه اجتماعی خوبی برای بازاریابی محسوب می شود، آنالیز آمار آن می تواند شما را برای تدوین یک استراتژی بازاریابی مناسب یاری دهد. آنالیز آمار اینستاگرام به شما کمک می کند تا هم از سلیقه مخاطبان خود بهتر آگاه شوید و هم محتوایی را تولید نمایید که علاوه بر افزایش نرخ مشارکت فالوور های صفحه اینستاگرام تان، فروش شما را نیز افزایش دهد.

برای آنالیز آمار صفحه های اینستاگرام، ابزار ها و وبسایت های بسیاری وجود دارد که اکثر آن ها رایگان نیستند و یا امکانات رایگان کمی دارند. در این بین، وبسایت Iconosquare امکانات رایگان بسیاری را برای آنالیز آمار صفحات شخصی یا تجاری اینستاگرام، در اختیار افراد قرار می دهد. برخی از امکانات آنالیز آمار صفحات اینستاگرام این وبسایت:
  • نمایش کل لایک ها، فالوورها، کامنت ها و ... از ابتدای ایجاد صفحه اینستاگرام تان
  • نمایش تعداد فالوور های جدید و تعداد افرادی که صفحه شما را Unfollow کرده اند
  • نمایش نرخ مشارکت، نرخ لایک ها و کامنت ها و میزان رشد آن ها
  • مرتب کردن محتوای صفحه اینستاگرام تان بر اساس دریافت بیشترین لایک و کامنت
  • نمایش فعال ترین فالوورهای صفحه اینستاگرام تان بر مبنای تعداد لایک و کامنت
  • نمایش تعداد محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط شما در صفحه اینستاگرام تان و زمان بندی پست محتوا
  • نمایش هشتگ های مورد استفاده توسط شما و تعیین پر بازده ترین آن ها
  • نمایش میزان رشد تعداد فالوور های صفحه اینستاگرام تان
  • و ...
    فقط به خاطر داشته باشید، برای ورود به این وبسایت باید از وی پی ان هایی که IP ایران را تغییر می دهند، استفاده نمایید. همچنین در نسخه رایگان امکانات این وبسایت، آمار ها به صورت تجمعی با چند روز تاخیر نسبت به تاریخ ورود به وبسایت، نمایش داده می شوند که این رویکرد در سایر وبسایت های آنالیز آمار اینستاگرام نیز رایج است. در ادامه به آموزش آنالیز آمار صفحات اینستاگرام با این وبسایت می پردازیم و نکات کاربردی برای استفاده از آن ها در بازاریابی را مطرح می نماییم.
    پس از ورود به این وبسایت با آدرس: iconosquare.com در گوشه بالای سمت راست صفحه، مشخصات نام کاربری و کلمه عبور صفحه اینستاگرام خود را وارد نمایید. صفحه اصلی این وبسایت به صورت زیر است:

آنالیز آمار اینستاگرام با iconosquare1
پس از وارد نمودن اطلاعات صفحه اینستاگرام تان، از طریق منوی بالای صفحه بروی گزینه (آمار) Statistics کلیک نمایید. پس از این کار وارد صفحه زیر که در آن خلاصه ای از آمار صفحه اینستاگرام تان در آن درج شده است، می شوید.

آنالیز آمار اینستاگرام با iconosquare2

صفحه بالا اطلاعاتی کلی از قبیل: تعداد کل لایک ها، کامنت ها، فالوورها، محتوای به اشتراک گذاشته شده، تعداد فالوورهای جدید، تعداد Unfollow ها و همچنین میزان رشد مشارکت فالوورهای صفحه اینستاگرام تان را نشان می دهد. در بخش های دیگر این وبسایت می توانید اطلاعات دقیق تری از موارد فوق را بدست آورید. برای این کار کافیست بروی گزینه هایی که در گوشه پایین سمت چپ صفحه، یعنی زیر عبارت Overview درج شده است کلیک نمایید. پس از کلیک نمودن بروی گزینه Rolling month analysis با صفحه زیر رو به رو خواهید شد:

آنالیز آمار اینستاگرام با iconosquare3

در این صفحه اطلاعاتی در مورد میزان مشارکت فالوور هایتان و همچنین پر کامنت ترین و پر لایک ترین محتوای به اشتراک گذاشته شده صفحه اینستاگرام تان آشنا خواهید شد. با استفاده از این اطلاعات می توانید سلیقه مخاطبان تان را بهتر شناخته و در آینده محتوای متناسب با سلیقه شان را تولید نمایید. به طور کلی محتوای متنی و جملات قصار از بزرگان در اینستاگرام بسیار پر طرفدار است. نکته مهم در پست جملاتی جدید است که خودتان آن ها را پیدا کرده و ترجمه کرده باشید، چون در اینستاگرام صفحاتی که این گونه جملات را فقط کپی و منتشر می کنند کم نیستند. همین کار باعث می شود که محتوای اکثر این صفحات تکراری بوده و جذابیت زیادی برای مخاطبان نداشته باشد.

آنالیز آمار اینستاگرام با iconosquare

تصویر بالا، قسمت پایین صفحه تصویر قبلی است که اطلاعاتی را در مورد فالوور هایتان بدست تان خواهد داد. اطلاعاتی از قبیل: فعال ترین فالوور هایتان و همچنین تعداد فالوورهای جدید و تعداد Unfollow های صفحه اینستاگرام تان. برای مثال از اطلاعات این قسمت می توانید برای تشکر از فالوور هایتان و یا اهدای جایزه به آن ها استفاده نمایید.

برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد محتوای به اشتراک گذاشته شده در صفحه اینستاگرام تان، بروی گزینه ی content که در گوشه سمت چپ صفحه و زیر عبارت Overview درج شده است کلیک نمایید. پس از کلیک نمودن بروی این گزینه با صفحه زیر رو به رو خواهید شد:

آنالیز آمار اینستاگرام با iconosquare

در نمودار اول تصویر بالا، تعداد محتوای به اشتراک گذاشته شده از ابتدای تاسیس صفحه اینستاگرام راهکارها، به نمایش گذاشته شده است. همانطور که از نمودار مشخص است، می توان با بررسی شیب این نمودار از افزایش یا کاهش میزان بروز رسانی صفحه آگاه شد.
همچنین در نمودار دوم تصویر بالا، تعداد محتوای به اشتراک گذاشته شده به صورت ماهانه نمایش داده شده است. در وبسایت iconosquare شما با قرار دادن نشانگر موس خود بر روی هریک از این نمودارهای میله ای، از تعداد بروز رسانی آن ماه خاص آگاه خواهید شد. برای مثال در ماه جولای صفحه اینستاگرام راهکارها، ۵۷ بار بروز رسانی شده و محتوایی به اشتراک گذاشته شده است.

برای آگاهی از میزان مشارکت فالوور هایتان به صورت دقیق تر، بروی گزینه ی Engagement که در گوشه سمت چپ صفحه و زیر عبارت Overview درج شده است کلیک نمایید. پس از کلیک نمودن بروی این گزینه با صفحه زیر رو به رو خواهید شد:

آنالیز آمار اینستاگرام با iconosquare6

از نمودار تصویر بالا می توان اطلاعاتی از قبیل: تعداد لایک های فالوورها، تعداد لایک های افرادی که صفحه را Follow نکرده یا Unfollowکرده اند آگاه شد. در وبسایت iconosquare شما با قرار دادن نشانگر موس خود بر روی هریک قسمت های نمودار دایره ای (Pie chart) از درصد دقیق آن آگاه خواهید شد. برای مثال ۸۲.۵٪ از لایک های محتوای صفحه اینستاگرام راهکارها، مربوط به افرادی است که صفحه ما را فالوو (Follow) کرده اند.
نمودار میله ای تصویر بالا، نشانگر تعداد لایک های محتوای صفحه اینستاگرام به صورت ماهانه می باشد. همچنین نمودار خطی که به رنگ قهوه ای بالای نمودار میله ای قرمز رنگ کشیده شده است نیز، نشانگر متوسط تعداد لایک دریافتی به ازای محتوای به اشتراک گذاشته شده در آن ماه خاص می باشد. نکته حائز اهمیت این است که افزایش میزان اشتراک گذاری محتوا در صفحات اینستاگرام، لزوما تعداد لایک دریافتی را افزایش نمی دهد. چون وقتی محتوای زیادی به اشتراک گذاشته شود سهم هر پست برای دریافت لایک کاهش می یابد. 
در قسمت پایین تصویر بالا نیز پر لایک ترین محتوای صفحه نمایش داده شده است.

آنالیز آمار اینستاگرام با iconosquare7تصویر بالا قسمت پایین صفحه تصویر قبلی است. توضیحات این قسمت نیز همانند تصویر قبل است با این تفاوت که اطلاعات تصویر فوق برای کامنت هایی (نظرات) است که به هر پست صفحه اینستاگرام داده شده است. با بررسی آمار تصویر فوق می توان از میزان تعامل فالوور های صفحه اینستاگرام آگاهی کسب کرد.

برای آگاهی از  زمان مناسب پست محتوا در صفحه اینستاگرام تان به گونه ای که لایک بیشتری دریافت کنید، بروی گزینه ی optimisationکه در گوشه سمت چپ صفحه و زیر عبارت Overview درج شده است کلیک نمایید. پس از کلیک نمودن بروی این گزینه با صفحه زیر رو به رو خواهید شد:

آنالیز آمار اینستاگرام با iconosquare8در نمودار اول تصویر بالا، می توان از زمان مناسب برای پست محتوا آگاه شد. دایره های سیاه رنگی که در دور نمودار وجود دارند، نشانگر عادات زمانی پست محتوای صفحه اینستاگرام راهکارها می باشد و دایره های طوسی رنگ درون نمودار نشانگر زمان مناسب برای پست محتوا می باشد. در واقع هر چقدر که دایره بزرگتر باشد تعداد لایک و کامنت دریافتی نیز افزایش می یابد. برای مثال در صبح ساعت ۱۰ و ۱۱، و در عصر ساعت ۱۸ برای پست مطالب بسیار مناسب است. همانطور که از تصویر بالا مشخص است، صفحه اینستاگرام راهکارها در صبح در زمان مناسبی پست می گذارد ولی در عصر غالبا در ساعت ۲۰ و ۲۱ پست می گذارد که باید به ساعت ۱۸ تغییر کند. نکته حائز اهمیت این است که زمان های مناسب برای پست مطالب به صورت فصلی و نسبتا ماهیانه تغییر می کند، پس باید این آمار را هر چند ماه یکبار بررسی نمود و زمان های بهینه را برای پست مطالب شناسایی کرد.

نمودار دوم تصویر بالا، نشانگر طول عمر متوسط (Life span) محتوای به اشتراک گذاشته شده برای دریافت کامنت (نظر) می باشد. در واقع طول عمر متوسط هر محتوا در اینستاگرام برای دریافت کامنت کمتر از ۲۴ ساعت است، به همین دلیل پست محتوا در زمان های بهینه می تواند نرخ مشارکت فالوورها را به میزان زیادی افزایش دهد. ممکن است افراد چندین روز بعد از پست محتوایی خاص نیز زیر آن کامنتی درج کنند ولی هر پست در ۲۴ ساعت اول خود بیشترین کامنت را دریافت خواهد نمود.

آنالیز آمار اینستاگرام با iconosquare9تصویر بالا قسمت پایین صفحه تصویر قبلی است. در این قسمت تمام هشتگ های مورد استفاده شده صفحه اینستاگرام تان از ابتدای تاسیس آن نمایش داده می شود. همچنین پر کاربرد ترین آن ها به صورت پر رنگ (Bold) نمایش داده خواهد شد. در قسمت سمت راست تصویر بالا، پر کاربرد ترین هشتگ های اینستاگرام در دنیا نمایش داده شده است.

برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد فالوورهای صفحه اینستاگرام تان، بروی گزینه ی community که در گوشه سمت چپ صفحه و زیر عبارت Overview درج شده است کلیک نمایید. اطلاعات این بخش غالبا در قسمت های قبلی توضیح داده شده و از توضیح دوباره آن صرف نظر می کنیم.

حتما توجه داشته باشد که باید آمار صفحه اینستاگرام خود را به صورت ماهانه بررسی نموده و با آگاهی از عملکرد خود، به مرور آن را بهبود دهید.





نوع مطلب : آموزش تجارت الکترونیک، آموزش کسب و کار الکترونیکی، آموزش بازاریابی اینترنتی، موفقیت در تجارت الکترونیک، تبلیغات، بازاریابی در اینستاگرام، بازاریابی شبکه های اجتماعی، social network marketing، 
برچسب ها : instagram، instagram marketing، اینستاگرام، بازاریابی حرفه ای در اینستاگرام، social network marketing،
لینک های مرتبط : بازاریابی حرفه ای در اینستاگرام، نکات کلیدی برای بازاریابی حرفه ای در اینستاگرام - قسمت اول، نکات کلیدی برای بازاریابی حرفه ای در اینستاگرام - قسمت دوم، نکات کلیدی برای بازاریابی حرفه ای در اینستاگرام - قسمت سوم، نکات کلیدی برای بازاریابی حرفه ای در اینستاگرام - قسمت چهارم،
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


کانال تلگرام ما
اگه دوست دارید تو یک مسابقه قشنگ شرکت کنید و ببینید که عکس بچتون بین بقیه عکسا چه رتبه ای میگیره حتما تو کانال بهترین عکس کودکم عضو شوید و جایزه هم برنده شید.
آدرس کانال
@behtarinaks
کاربر ادمین 1 برای ارسال عکس ها
@behtarinaks1
دوستان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

siteview.ir
رتبه سایت
Submit ExpressLocal SEO & PPC Advertising
ابزار رایگان SEO

Free SEO Tools