
گوگل برخی
روشهای لینکسازی شناخته شده را مجازات میکند و این موضوع، کار را برای کسب و کارهای الکترونیکی کوچک مشکل کرده است. بنابراین موفقیت SEO کسب و کار شما به
این بستگی پیدا میکند که شما چه اندازه از خود خلاقیت نشان دهید. من از
تعدادی از آژانسهای SEO موفق و کسب و کارهای کوچک در مورد استراتژیهای
مورد استفادهشان برای لینکسازی در وبسایتشان، سؤال کردم. لطفاً با کسب و کار امروز همراه باشید تا روشهای آنها را بررسی کنیم :
۱- ایجاد
ابزار مفید برای صنعتتان
هر صنعتی
برای سادهتر کردن زندگی، به ابزار منحصر به فردی نیاز دارد. در حالی که بسیاری از
این ابزارها میتوانند به صورت بستههایی درآمده و به فروش برسند، چندین ابزار مفید
و کوچکتر دیگر نیز وجود دارند که ممکن است در کسب و کارهای الکترونیکی مورد استفاده قرار نگیرند.
به گفته
دیو دیویس، مدیر RedFlyMarketing، ابزار رایگان برای اهداف SEO شرکتش بسیار موفقیتآمیز بوده است، به طوریکه هم اکنون آنها برای تولید
چنین ابزاری بودجه اختصاص دادهاند که هم صنفان و رقیبانشان نیز میتوانند از آن
استفاده کنند.
۲- حامیان
محلی
اگر شما
کسب و کار کوچک خواروبار فروشی در منطقه جغرافیایی خاصی ایجاد کردهاید، لینکهای
دریافتی از سازمانهای شهر یا محلهتان تأثیر زیادی روی SEO شما دارد.
به گفتهی
جیرد کریزیلس، مؤسس Heroic
Search، یکی
از روشهای این کار، پشتیبانی از وقایع و حوادث است. او به طور معمول این کار را اول
با تجزیه و تحلیل رقابتی لینکهای دریافتی و شناسایی لینکهایی که از طرف حامیان اتخاذ
میشوند – به صورت الکترونیک و محلی- انجام میدهد. هنگامی که رویدادها و حوادث واقعی
شناسایی شدند مثل این است که بودجه مناسبی را برای خود جمع کردهاید. به گفته جیرد،
این روش فوقالعادهای برای ایجاد لینک از دانشگاهها، رویدادهای محلی و کنفرانسهای
محلی است.
۱۰-seo-improve-todaybusiness (2)
۳- ایجاد
چیزی سرگرمکننده برای لینکسازی
شما مجبور
نیستید برای لینکسازی، همیشه ابزار و منابع فوقالعاده مفید ایجاد کنید. گاهی اوقات
انجام کاری سرگرمکننده لینک بسیار زیادی برای شما به ارمغان میآورد. این دقیقاً کاری
است که Blue Fountain Media برای به دست آوردن نزدیک به
۵۰ لینک قوی انجام داد. آستوین پلی، مدیر ارتباطات شرکت توضیح میدهد که تیم تصمیم
گرفتند تا نسخهای قابل پخش از Pac-Man را روی website’s 404 page پیادهسازی کنند. این کار تعجب فوقالعاده بازدیدکنندگان آن سایت را در پی
داشت به طوری که تعداد زیادی از آنان با لینک به سایت، کار خود را پایان دادند.
۴- شناسایی
کسب و کارهای مرده
همانطوریکه
کسب و کارهای الکترونیک جدید همه روزه ایجاد میشوند، تعداد زیادی از کسب و کارهای موجود نیز
حذف میشوند.
به گفته
برایان دین، مؤسس شرکت آموزشی SEO، او به طور منظم وبسایتهایی در زمینه کاری
خودش را که بسته میشوند، شناسایی میکند. تجزیه و تحلیل مشخصات لینکهای دریافتی آنان
به شما کمک خواهد کرد که لینکهایی از وبسایتهای پر مخاطب را که اکنون به یک وبسایت
مرده لینک میدهند شناسایی کنید. به گفتهی برایان، او توانسته است با این روش و از
طریق ایمیل زدن به آن شرکتها، تعداد زیادی از لینکهای قدیمی را با منابع جدید از
وبسایت خودش جابهجا کند.
۵- تبدیل
کردن ناقضان کپی رایت به فرصتهای لینکسازی
کسب و
کارهایی که محتوای خود را دارند (مانند عکاسان، سازمان دهندگان رویدادها و …) به دلیل
این که عکسها و ویدیوهای آنان بدون اجازه در وبسایتهای دیگر منتشر میشود، در برابر
نقض کپی رایت آسیبپذیرترند.
به گفتهی
مارک هیلی، مدیر جستوجو در ZOG
Digital، به
جای برخورد قانونی با این وبسایتها، شما میتوانید آنان را تبدیل به یک فرصت لینکسازی
نمایید. هیلی میگوید، شما برای شناسایی آنان میتوانید به سادگی عکسهای متعلق به
خودتان را در نوار جستوجوی گوگل درگ کنید. این عمل لیست همه وبسایتهایی که از عکس
شما بدون اجازه استفاده کردهاند را نمایش میدهد.
۶- خدمات
داد و ستد کالا
بسته
به نوع صنعت، خدماتی در حوزه تخصصی شما وجود دارد که میتوانید به وبسایتها و صاحبان
کسب و کارالکترونیک برای مبادله لینک، پیشنهاد دهید. کریس دیسون از TripleSEO یک بار سعی کرد که به وبسایت یک مشتری که در لیست راهنمای هدیه کریسمس آمده
بود دست یابد. او متهم به پرداخت ۱۷۵ دلار در حق صاحب وبسایت شد. به جای پرداخت برای
آن لینک، کریس تصمیم گرفت تا با او معامله کند. او متوجه شد که سربرگ وبسایت بسیار
زشت است و پیشنهاد بازطراحی آن را در ازای لینک داد. کریس نه تنها بازطراحی سربرگ وبسایت
مشتری خود را با نرمافزار Fiverr به طور رایگان انجام داد بلکه
لینک مشتری خود را در وبسایت راهنمای کریسمس نیز به دست آورد.
نوع مطلب :
آموزش تجارت الکترونیک، آموزش کسب و کار الکترونیکی، موفقیت در تجارت الکترونیک، بهینه سازی (seo)،
برچسب ها :
ceo، بهینه سازی سایت، کسب و کار الکترونیکی،
لینک های مرتبط :
کسب و کار الکترونیکی،