تبلیغات
آموزش کسب و کار الکترونیکی , تجارت الکترونیکی و بازاریابی الکترونیکی
 

آموزش کسب و کار الکترونیکی، تجارت الکترونیکی و بازاریابی الکترونیکی

آموزش کسب و کار الکترونیکی،(E-Commerce)، تجارت الکترونیکی (E-Business) و بازاریابی الکترونیکی (E-marketing)

درباره وبلاگ



با سلام
سعی دارم در این وبلاگ به درج موضوعات مرتبط با آموزش کسب و کار الکترونیکی (E-Commerce)، آموزش تجارت الکترونیکی (E-Business) و آموزش بازاریابی الکترونیکی (E-Marketing) بپردازم.
همچنین مطالبی در رابطه با آموزش بازاریابی مجازی (Virtual Marketing) ، آموزش ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) ، آموزش بهینه سازی سایت (SEO) ، آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی , مدیر کسب و کار الکترونیکی ، Email marketing ، آموزش بهینه سازی سایت ، سئو ، افزایش بازدید سایت ، SEO ، بازاریابی شبکه های اجتماعی ، Social Net Work Marketing ، آموزش بازاریابی محتوایی ،Content Marketing ، تولیدمحتوا ، آموزش تبلیغات آنلاین ، تبلیغات اینترنتی ، Internet advertising ، بازاریابی اینترنتی ، آموزش بازاریابی آنلاین ، آموزش کسب درآمد از طریق اینترنت ، آموزش بازاریابی مجازی (Virtual Marketing) ، آموزش ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) ، بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Network Marketing) ، بازاریابی محتوایی (Content Marketing) ، تبلیغات اینترنتی (Internet Advertising) ، سایت کسب و کار الکترونیکی , بازاریابی مجازی ، مدیر کسب و کار الکترونیکی ، آموزش کسب و کار ، اینترنتی ، تجارت ، آموزش کسب و کار الکترونیکی و ... ارائه کنم.
نظرات ارزشمند شما بازدیدکنندگان گرامی می تواند بنده را در ارائه هر چه بهتر مطالب موفق نماید.
با تشکر - نورسعید - وبلاگ کسب و کار الکترونیکی و تجارت الکترونیک


مدیر وبلاگ : مسعود نورسعید
جستجو



در این وبلاگ
در كل اینترنت

مطالب اخیر

نظرسنجی
به نظر شما محتوای درج شده در این سایت چگونه است؟








پروفایل لینکداین
نقشه سایت
قیمت این سایت
ارزش این وب سایت
• 848.716 تومان •
برچسب ها

آموزش کسب و کار الکترونیکی، تجارت الکترونیکی، بازاریابی اینترنتی،

سه شنبه 1 دی 1394 :: نویسنده : مسعود نورسعید
خرده فروشی چیست؟


خرده فروشی

شامل فروش کالاها و اجناس فیزیکی برای مصرف مستقیم توسط خریدار است که از محلی معین، همچون فروشگاه، بوتیک یا کیوسک، یا از مرکز خرید، در قالب بخش‌های کوچک یا منفرد تهیه شده باشد. خرده‌فروشی می‌تواند شامل خدمات فرعی همچون تحویل باشد. خریداران می‌توانند افراد یا سوداگری‌ها باشند. در بازرگانی، خرده‌فروش، کالاها یا محصولات را در مقادیر زیاد از سازندگان می‌خرد (مستقیماً یا از طریق عمده‌فروش)، و سپس مقادیر کمتر را به مشتری نهایی می‌فروشد. مؤسسات خرده‌فروشی اغلب مغازه یا فروشگاه خوانده می‌شوند. خرده‌فروشان در انتهای زنجیره تأمین قرار دارند. بازاریابان سازنده به فرایند خرده‌فروشی بعنوان بخش لازم راهبرد کلی توزیع می‌نگرند. همچنین عنوان خرده‌فروش به شرایطی که در آن ارائه‌کنندهٔ خدمات به نیازهای تعداد زیادی از افراد خدمت می‌رساند نیز بکار گرفته می‌شود، همچون خدمات عام‌المنفعه مثل برق. بسیاری ازکسب و کار های الکترونیکی در ابتدا خرده فروشی می کرده اند.

تاریخچه

1929-1920. رشد سریع فروشگاه‌ های زنجیره ‌ای.

دهه‌ 1930. رشد سریع سوپرمارکت ‌ها. ظهور جایگاه ‌های پمپ بنزین. افتتاح نخستین مراکز خرید مدرن.

دهه‌ 1940. احیای خرده‌ فروشی پس از جنگ.

دهه‌ 1950. رشد دراگ‌ استورهای سلف سرویس.

دهه‌ 1960. افتتاح نخستین ابربازارها (سوپرمارکت ‌های بزرگ). استفاده از نخستین دستگاه‌ های اسکنر بارکُد.

دهه‌ 1970. توسعه‌ مراکز فروش خانگی.

دهه‌ 1980. آغاز دوره‌ ادغام‌ ها و اکتساب ‌ها در خرده‌ فروشی.

دهه‌ 1990. جهانی شدن خرده ‌فروشی. آغاز خرده ‌فروشی الکترونیکی. فروش الکترونیکی نخستین کتاب توسط آمازون .

دهه‌ 2000. آغاز بکارگیری یورو در اروپا، ایجاد یک بازار واحد.

عرصه‌ فعالیت فروشگاه‌ های مدرن خرده ‌فروشی (یک فروشگاه با چندین بخش مختلف) و فروشگاه ‌های زنجیره‌ ای (یک فروشگاه با واحدهای گوناگون در نقاط مختلف) از نیمه‌ دوم قرن نوزدهم آغاز شد. رشد سریع و موفقیت اولیه‌ این مفاهیم ناشی از انقلاب صنعتی و توسعه‌ راه ‌آهن بود که امکان تولید انبوه کالا و توزیع گسترده‌ آنها را فراهم ساخته بود. در این عرصه تبلیغات گسترده، حساب‌ های گوناگون بانکی و سیاست ‌های رسمی سودآوری نیز معرفی شدند.

خرده‌ فروشی یک موضوع ذاتاً بومی تلقی می ‌شد زیرا همواره نیازمند شناخت نیازها و عادات گروه‌ های خاصی از مشتریان بود. خرده ‌فروشی کاری دشوار بر مبنای منطقه ‌ای و جهانی بود و شکست بسیاری از افراد که برای خرده فروشی تلاش کرده‌ بودند ، شاهد این مدعا است. از اوایل دهه‌ 1990، رشد فزاینده‌ تجارت جهانی، معرفی اصول اقتصادی بازار، بهبود استانداردهای زندگی در سراسر جهان ، جهانی شدن فرهنگ رایج در عرصه‌کسب و کار و پیشرفت‌های جدید درحوزه‌ فن‌ آوری، امکان‌جهانی شدن خرده‌ فروشی را فراهم کرد.

عامل دیگری که در تلفیق و جهانی شدن صنایع نقش داشت، به حد اشباع رسیدن خرده‌ فروشان برجسته در بازارهای داخلی خود بود. نه تنها خرده ‌فروشان بزرگ ‌تر شده ‌اند بلکه بزرگ‌ تر هم عمل می ‌کنند و فعالیت‌ های خودشان و سازمان‌ هایی را که می ‌خرند بر دستیابی به معیارهای کلان اقتصادی و انتقال دانش خود در سراسر جهان متمرکز می ‌کنند. این امر باعث افزایش سطح رقابت شده و در عین حال موجب خواهد شد که تنها قوی ‌ترین شرکت‌ ها در میدان باقی بمانند. با توجه به اینکه تأمین منابع هم متمرکزتر شده، خرده‌ فروشان از این موضوع مطلع شده ‌اند که این امر نیازمند قیمت ‌ها، شرایط و اصول بین ‌المللی کاملاً متفاوتی است.


آموزش کسب و کار الکترونیکی

 

شرکت ‌ها

وال مارت در صدر فهرست برترین خرده‌ فروشان جهان قرار دارد. حجم فروش وال مارت تقریباً سه برابر میزان فروش کارفور فرانسه است که در رده‌ دوم خرده ‌فروشان برتر جهان قرار دارد.

از اواخر دهه‌ 1980، خرده ‌فروشان دارای فعالیت‌ های جهانی، توانسته ‌اند سهم بزرگی از میزان فروش در جهان را به دست آورند. در میان 100 خرده ‌فروش برتر جهان، تعداد شرکت‌ هایی که در خارج از منطقه‌ جغرافیایی خاستگاه خود فعالیت می ‌کنند، به 52 درصد رسیده است. این رقم 29 درصد در سال 1986 و 45 درصد در سال 1996 بوده است.

در خلال سال ‌های گذشته، رشد وال مارت نیز به تدریج از بازار داخلی ایالات متحده به کشورهای دیگر گسترش یافته است. تا به امروز، بزرگ ‌ترین خرده‌ فروش جهان موفقیت خوبی را در کانادا، مکزیک و انگلستان کسب کرده هر چند که به لحاظ مالی شکست ‌هایی را نیز در آلمان تجربه کرده بود.

علیرغم روند کلی جهانی شدن، خرده‌ فروشان برخی کشورها هرگز فراتر از مرزهای جغرافیایی کشور خود توسعه نیافته ‌اند. به ویژه، با توجه به گستردگی اقتصاد آمریکا، خرده‌ فروشان این کشور آنقدر فعالیت خوبی در کشورشان داشتند که به سراغ فعالیت در دیگر کشورها نرفتند. ضمن اینکه ، چالش‌ های متعددی پیش روی ورود به یک کشور جدید وجود دارد. این چالش‌ ها عبارتند از تفاوت ‌های فرهنگی و زبانی، مقررات گوناگون دولتی، شیوه ‌های حسابرسی، روش ‌های گمرکی و پیچیدگی‌ های زنجیره‌ عرضه.

بازارها

خرده‌ فروشی کسب و کاری بزرگ است. فروش خرده‌ فروشی در جهان 2/7 میلیارد دلار برآورد شده است. در کشورهای توسعه یافته این صنعت به بلوغ رسیده و حتی رشد آن کند شده است. مثلاً در ایالات متحده که بزرگ‌ترین بازار خرده ‌فروشی جهان است، میانگین رشد فروش از 7/6 درصد در دهه‌ 1980 و 9/9 درصد در دهه‌ 1970 به 1/5 در دهه‌ 1990 سقوط کرد.این رشد بین سال ‌های 2005-2001 به 6/2 درصد کاهش یافت. دستیابی به رشدی بالاتر از حد میانگین، نیازمند فعالیت و رقابت در دیگر حوزه ‌ها است.

از سوی دیگر، در اقتصادهای در حال ظهور که به سرعت نیز در حال رشد است، باید تقاضایی جدید و رو به رشد را ایجاد کرد. علیرغم نوسانات گسترده‌ این کسب و کار، چشم ‌انداز خوبی برای آینده‌ آن به ویژه در کشورهای دارای وضعیت مساعد اقتصادی ترسیم شده است. البته، وقتی شرکت ‌ها و خرده ‌فروشان خارجی می ‌خواهند وارد کشورهای دیگر شود، محدودیت‌ هایی پیش روی توسعه‌ آنها وجود خواهد داشت. بنابراین، فرآیند جهانی شدن خرده‌ فروشی، یک فرآیند تدریجی است و تنها از طریق تولیدکنندگان کالاهای مصرفی حاصل نخواهد شد.


آموزش کسب و کار الکترونیکی


در کل دنیا، نهادهای سیاسی و اقتصادی، خرده‌ فروشان را وادار می ‌کنند تا با طیف گسترده ‌ای از موقعیت‌ ها و شرایط چالش ‌برانگیز دست و پنجه نرم کنند. رکود اقتصادی در ایالات متحده عملاً به سایر نقاط جهان هم اشاعه یافته است.اما کسب و کار الکترونیکی کمتر شامل این رکود شده است.

در عین حال، همواره ریسک‌ های مالی و ناآرامی ‌های اجتماعی در کشورهای در حال توسعه به ویژه جنوب شرق آسیا و آمریکای لاتین وجود دارند. بسیاری از کشورها همچون لهستان، تایلند و آرژانتین قوانینی را تصویب کرده یا در دست بررسی دارند که توسعه‌ فروشگاه ‌های بزرگ و این نوع سرمایه‌ گذاری خارجی را محدود می ‌کنند و حتی طرح ‌هایی برای محدود کردن کار برخی از خرده ‌فروشان دارند. هدف از این محدودیت‌ ها، حمایت از مالکان کسب و کارهای کوچک و بومی بدون توجه به مزایایی است که مشتریان و مصرف ‌کنندگان می ‌توانند از حضور سرمایه گذاران خارجی و انتخاب محصولات ارزان ‌تر آنها به دست آورند.





نوع مطلب : آموزش تجارت الکترونیک، آموزش کسب و کار الکترونیکی، خرده فروشی، 
برچسب ها : خرده فروشی، کسب و کار الکترونیکی، آموزش کسب و کار الکترونیکی،
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


کانال تلگرام ما
اگه دوست دارید تو یک مسابقه قشنگ شرکت کنید و ببینید که عکس بچتون بین بقیه عکسا چه رتبه ای میگیره حتما تو کانال بهترین عکس کودکم عضو شوید و جایزه هم برنده شید.
آدرس کانال
@behtarinaks
کاربر ادمین 1 برای ارسال عکس ها
@behtarinaks1
دوستان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

siteview.ir
رتبه سایت
Submit ExpressLocal SEO & PPC Advertising
ابزار رایگان SEO

Free SEO Tools