تبلیغات
آموزش کسب و کار الکترونیکی , تجارت الکترونیکی و بازاریابی الکترونیکی
 

آموزش کسب و کار الکترونیکی، تجارت الکترونیکی و بازاریابی الکترونیکی

آموزش کسب و کار الکترونیکی،(E-Commerce)، تجارت الکترونیکی (E-Business) و بازاریابی الکترونیکی (E-marketing)

درباره وبلاگ



با سلام
سعی دارم در این وبلاگ به درج موضوعات مرتبط با آموزش کسب و کار الکترونیکی (E-Commerce)، آموزش تجارت الکترونیکی (E-Business) و آموزش بازاریابی الکترونیکی (E-Marketing) بپردازم.
همچنین مطالبی در رابطه با آموزش بازاریابی مجازی (Virtual Marketing) ، آموزش ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) ، آموزش بهینه سازی سایت (SEO) ، آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی , مدیر کسب و کار الکترونیکی ، Email marketing ، آموزش بهینه سازی سایت ، سئو ، افزایش بازدید سایت ، SEO ، بازاریابی شبکه های اجتماعی ، Social Net Work Marketing ، آموزش بازاریابی محتوایی ،Content Marketing ، تولیدمحتوا ، آموزش تبلیغات آنلاین ، تبلیغات اینترنتی ، Internet advertising ، بازاریابی اینترنتی ، آموزش بازاریابی آنلاین ، آموزش کسب درآمد از طریق اینترنت ، آموزش بازاریابی مجازی (Virtual Marketing) ، آموزش ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) ، بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Network Marketing) ، بازاریابی محتوایی (Content Marketing) ، تبلیغات اینترنتی (Internet Advertising) ، سایت کسب و کار الکترونیکی , بازاریابی مجازی ، مدیر کسب و کار الکترونیکی ، آموزش کسب و کار ، اینترنتی ، تجارت ، آموزش کسب و کار الکترونیکی و ... ارائه کنم.
نظرات ارزشمند شما بازدیدکنندگان گرامی می تواند بنده را در ارائه هر چه بهتر مطالب موفق نماید.
با تشکر - نورسعید - وبلاگ کسب و کار الکترونیکی و تجارت الکترونیک


مدیر وبلاگ : مسعود نورسعید
جستجو



در این وبلاگ
در كل اینترنت

مطالب اخیر

نظرسنجی
به نظر شما محتوای درج شده در این سایت چگونه است؟








پروفایل لینکداین
نقشه سایت
قیمت این سایت
ارزش این وب سایت
• 848.716 تومان •
برچسب ها

آموزش کسب و کار الکترونیکی، تجارت الکترونیکی، بازاریابی اینترنتی،

سه شنبه 13 بهمن 1394 :: نویسنده : مسعود نورسعید


آموزش کسب و کار الکترونیکی

در این مقاله از سری مقالات آموزش کسب و کار الکترونیکی به ارائه مطالبی در رابطه با معرفی شرکت خرده فروشی تسکو (Tesco)  می پردازیم.

تسکو (Tesco) بزرگترین شرکت خرده‌فروشی بریتانیایی است، که پس از وال‌مارت، به‌عنوان دومین شرکت خرده‌فروشی جهان، بر پایه میزان درآمد سالیانه شناخته می‌شود. شرکت تسکو در سال ۱۹۱۹ توسط جک کوهن، در حومه شهر لندن تاسیس شد  و نام خود را از ترکیب نام موسس یعنی Sir Jack Cohen  و شریک وی T.E.Slockwell  گرفته است این شرکت در حال حاضر مالک شبکه‌ای از ۶٫۷۸۴ شعبه، در ۱۲ کشور آسیایی، اروپایی، آمریکای شمالی و کشورهای دیگری مانند بریتانیا، مالزی و تایلند می‌باشد.
آموزش کسب و کار الکترونیکی


اساساً تمرکز تسکو بر غذا و نوشیدنی است، ولی بسته به مکان فروشگاه، محصولات و خدمات دیگری چون لباس، وسایل برقی، خدمات مالی، باجه‌های تلفن، بیمهٔ ماشین، اجارهٔ فیلم، دانلود موزیک و خدمات اینترنت نیز ارائه می‌دهد.

هدف تسکو
تسکو از آن زمان با در اختیار گرفتن فروشگاه های جدید به ارائه خدمات خرده فروشی پرداخت و با درنظر گرفتن نیاز مشتری اقدام به توسعه خدمات خود کرد. امروز بعد از سال ها سود خالص تسکو (پیش از محاسبه مالیات) حدود ۳ میلیارد پوند است. هدف اولیه و اصلی تسکو خدمت به مشتری تعریف شده است.

راضی نگه داشتن مشتریان فعلی بسیار مهم است. چرا که هرچقدر آنها راضی تر باشند دفعات مراجعه شان بیشتر خواهد شد. از نظر بررسی هزینه نیز نگه داشتن مشتریان فعلی بسیار کم هزینه تر از به دست آوردن مشتریان جدید است.

آمارها و رکورد ها
امروزه تسکو در بریتانیا بیش از ۲۲۰۰ فروشگاه در اختیار دارد که از هایپرمارکت های بزرگ گرفته تا فروشگاه های کوچک حمل سریع، همگی در حال خدمت رسانی به مشتریان هستند.
با رشد شرکت نیروی کار آن نیز رشد کرده است و از یک مرد و یک دکه در آغاز کار، به شرکتی با ۲۸۰۰۰۰ کارمند در بریتانیا و ۴۶۰۰۰۰ کارمند در سراسر دنیا تبدیل شده است.

این برند، در سال 2013 بیش از 3 میلیارد مورد، تحویل کالا در منزل مشتریان را تجربه کرده است.
تحویل نیم میلیون بسته غذا توسط فروشگاه‌های مختلف این برند، در طول یک هفته، از دیگر رکوردهایی است که تسکو از خود برجای گذاشته است.

تسکو با تولید کنندگان مختلفی در بیش از 70 کشور جهان همکاری می‌کند و بیش از 6500 فروشگاه در اقصی‌نقاط دنیا دارد.
از سوی دیگر، انجام بیش از 75 میلیون سفر برای خرید از فروشگاه‌های تسکو، در طول یک هفته، و هزاران فعالیت موفق از این دست، گویای این واقعیت است که تسکو در بازار خرده فروشی دنیا در چه جایگاهی ایستاده است و جایگاه آن در آینده چگونه خواهد بود.

تسکو در ۱۴ کشور آسیایی، اروپایی، آمریکای شمالی و کشورهایی چون انگلیس، مالزی و تایلند شعبه دارد.
تسکو که از سال ۲۰۱۴ با رسوایی و اتهام دستکاری در حسابهای خود درگیر است ضرر و زیان سالانه آن در ماه آوریل ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون پوند اعلام شده بود.
شرکت تسکو صاحب فروشگاههای زنجیره ای در سال مالی ۲۰۱۴ – ۲۰۱۵ متحمل بزرگترین ضرر و زیان تاریخی خود شده است. ضرر و زیان این کمپانی بریتانیایی ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون پوند گزارش شده است

اهمیت آموزش در شرکت تسکو

آموزش کسب و کار الکترونیکی


با رشد شرکت نیروی کار آن نیز رشد کرده است و از یک مرد و یک دکه در آغاز کار، به شرکتی با ۲۸۰۰۰۰ کارمند در بریتانیا و ۴۶۰۰۰۰ کارمند در سراسر دنیا تبدیل شده است. عملکرد موفق تسکو نشان می دهد که این شرکت توانسته به خوبی اهداف تجاری خود را به کارمندان منتقل کند و از توانایی های آنها بهره گیرد.
برای خدمت رسانی به این بازار گسترده، تسکو نیاز به کارمندان منعطف و آموزش دیده دارد که بتواند نیازهای مشتریان را شناسایی کند. کارمندان تسکو وظایف مختلفی را که مربوط به فروشگاه ها یا فراتر از آن و در بیرون از فروشگاه است برعهده دارند؛

وظایف کارمندان شرکت تسکو

آموزش کسب و کار الکترونیکی


دستیاران مشتری در فروشگاه ها که به ارائه خدمات به صورت مستقیم به مشتریان مشغولند یا به صورت آنلاین سفارش های مشتریان را از طریق وب سایت آماده می سازند.
مدیران توسعه، هدایت دستیاران مشتری را برعهده دارند.
کارمندان انبارها لیست اجناس را تهیه می کنند و بر توزیع کالاها نظارت دارند.
کارمندان دفتری وظایف متفاوتی را در دفتر مرکزی برعهده دارند که شامل امور مالی، خرید، امور کارمندان و بازاریابی می شود.
کارمندان حمل ونقل به برنامه ریزی و انجام امور توزیع محصولات به فروشگاه ها مشغولند.
تسکو دریافته است که افزایش دانش، بهبود مهارت ها و رضایت شغلی کارمندان همگی برای رشد پیوسته شرکت نقش حیاتی برعهده دارند. درادامه به بررسی برنامه های آموزش و توسعه تسکو برای کارمندان می پردازیم.

 یافتن نیازهای آموزشی

 هدف تسکو برای توسعه و تنوع سازی محصولات و خدمات نیازمند دراختیار داشتن افراد مناسب، در جایگاه مناسب و در زمان مناسب است. عوامل زیادی در برنامه ریزی نیروی انسانی نقش دارند:
بازگشایی فروشگاه های جدید در مکان های جدید به این معنی است که تسکو باید بتواند خود را با تقاضاهای مختلفی که از جانب مشتریان ایجاد می شود، تطبیق دهد. به عنوان مثال فروشگاه هایی که در مناطق پررفت وآمد افتتاح می شوند نیاز دارند تا حجم بیشتری از کالا را بفروش برسانند، بنابراین انتخاب کالا نیازمند درک درست و دقیق از مشتریانی است که در آن منطقه حضور دارند.
مهارت هایی که کارمندان در فروشگاه ها و خارج از آن نیاز دارند، متفاوت است.
کارمندانی که توانایی های گسترده تری دارند، منعطف تر بوده و می توانند بهره وری بیشتری داشته باشند.

نحوه انتخاب کارمندان در تسکو

آموزش کسب و کار الکترونیکی


تسکو کارمندان خود را با پیشینه های متفاوت انتخاب می کند و همه آنها این امکان را دارند تا رشد و توسعه یابند. تسکو به طور مرتب به ارزیابی عملکرد کارمندان خود می پردازد تا بتواند هرنوع کمبود مهارتی در آنها را رصد کند. این ارزیابی به مدیران و کارمندان کمک می کند تا دریابند آیا مهارت ها و دانش یا منابع کافی را برای ادامه فعالیت در تسکو دراختیار دارند یا خیر.

به واسطه ارزیابی های سالانه و بحث های شغلی کارمندان قادر خواهند بود تا برای آموزشی که نیاز دارند درخواست دهند. به عنوان مثال مدیران فروشگاه ها، مراکز توزیع و دفاتر مرکزی این فرصت را دارند تا به مدت یک هفته وقت خود را در یکی از فروشگاه ها سپری کنند و درباره کار یکدیگر اطلاع کسب کنند. این کار باعث می شود عملکرد هریک از بخش های تسکو بهبود یابد.

الگوی رهبری تسکو بر ۳ عامل کلیدی برای هدایت رفتارهای مناسب در کارمندان تمرکز دارد. این ۳ عامل به ۹ عامل موفقیت کلیدی ارتباط می یابد که سپس به الگوهای ارزیابی مختلفی تقسیم می شوند. این الگو کمک می کند تا کارمندان دارای پتانسیل را برای رهبری آینده سازمان انتخاب کنیم.

برای ایجاد تجارتی پایدار و پویا تسکو ۹ عامل کلیدی موفقیت برای خود درنظر گرفته است. این عوامل در همه سطوح منجر به برآوردن اهداف تجاری کلی سازمان می شوند. این ۹ عامل به ۵ عامل کلیدی که به کارمندان مربوط می شود و ۴ عامل که برای هر سطح از مسوولیت و برای هرنوع از شغل به صورت جداگانه طراحی می شود، تقسیم می شوند.

عوامل کلیدی مربوط به کارمندان:

آموزش کسب و کار الکترونیکی


تمرکز بر مشتری: جهت اطمینان از هرگونه مساعدت و توجه به مشتریان.
امانتداری: جهت ایجاد احترام و اطمینان.
تداوم حرکت: برای دستیابی به نتایج حتی زمانی که حرکت دشوار باشد.
کارگروهی: برای اطمینان از ارتباط مثبت در داخل تیم و بین تیم ها.
توسعه فردی یا گروهی: ایجاد انگیزه در دیگران.
عوامل کلیدی که برای هر سطح از مسوولیت طراحی می شوند:
تجزیه، تحلیل و تصمیم گیری
مدیریت عملکرد
مدیریت تغییر
دستیابی به تعهد
مدیران تسکو از طریق این ۹ عامل کلیدی موفقیت، توانایی ها و مهارت های رهبری مدیران خود را توسعه داده و باعث رشد کسب وکار خود شده اند. اولویت تسکو این است که رهبری را در هریک از سطوح کسب وکار خود گسترش دهد؛ به طوری که در سال گذشته بیش از ۲۹۰۰ مدیر، نزدیک به ۸۵ درصد آنها از داخل سازمان ترفیع گرفته و به سمت های مدیریتی بالاتر گمارده شدند و هزاران نفر از کارمندان نیز ترفیع گرفتند.

آموزش

آموزش کسب و کار الکترونیکی


آموزش به معنی دستیابی به دانش و مهارت برای هر فرد جهت انجام هرچه بهتر امور محوله است. آموزش سودمندی های زیر را برای کارمندان به همراه دارد:
افزایش حس مالکیت آنها در کسب وکار شرکتی که در آن مشغول به کار هستند.
سازماندهی بیشتر که موجب می شود تا کارمندان کارآمد تر و منعطف تر شده و در جهت برآوردن نیازهای مشتریان گام بر دارند.
ایجاد مهارت های جدید در زمینه هایی مانند تصمیم گیری می تواند کارمندان را برای سازمان تاثیرگذارتر کند.
تصویر تجاری تسکو زمانی سودده تر می شود که مشتریان نسبت به توانایی و دانش کارمندان تسکو اعتماد بیشتری داشته باشند.
تسکو هردونوع آموزش ضمن خدمت و خارج از خدمت را برای کارمندان خود عرضه می دارد. آموزش های ضمن خدمت تسکو عبارتند از:
پشتیبانی: فردی در موقعیت شغلی ثابت در شرکت به دیگر کارمندان آموزش می دهد که چگونه کار وی را انجام دهند.
مربیگری: یک مدیر به کارآموزان کمک می کند تا خودشان مشکل را ه حل کنند و آنها را تشویق می کند تا راه حل را پیدا کنند.
کمک مربیگری: یک فرد با تجربه تر از میان کارمندان به عنوان مشاور آنها عمل می کند.
گردش شغلی: کارآموز این فرصت را دارد تا اهداف غایی کار خود را در یک مقطع زمانی کوتاه برعهده بگیرد و مسوولیت مشابه کاری را که قرار است برای آن گمارده شود، برعهده داشته باشند. این مقطع زمانی کوتاه نشان خواهد داد که فرد برای تصدی موقعیت شغلی چه ضعف ها و چه توانایی هایی دارد.

دلایل موفقیت Tesco

آموزش کسب و کار الکترونیکی

در سال 1963 ، تمبر Sir Jack Cohen  با پوشش سبز رنگ معرفی کرد.به مدت 14 سال، مشتریان وفادار Tesco این تمبر ها را جمع آوری کرده و با داشتن این تمبرها دارای امتیازات خاص در هنگام خرید کالا بوده.از جمله امکان تعویض تمبر ها با کالا یا پول نقد وجود داشت.اما فروش حجم زیاد به قیمت ارزان و افزایش تعداد مشتریان و تغییر نیازها بدین معنا بود که Tesco باید روش خود راتغییر میداد.
در سال 1995 ،   Tesco با معرفی کارتهای لویالتی به یکی از بزرگترین و قدرتمند ترین خوار بار فروشی زنجیره ای دارای کارت لویالتی تبدیل شد.  و دارای 13 میلیون مشتری فعال شد.عملا 80 % از عملیات Tesco از طریق کارت لویالتی انجام می شد.
عملکرد کارت های لویالتی در  TESCO
Tesco   اطلاعات در زمینه هر کالا را توسط اعضای کارتهای باشگاهی جمع آوری و این حجم عظیم از اطلاعات را تحلیل می کند. این طرح اطلاعات زیادی در مورد مشتریان فروشگاه ها، محصولات خریداری شده آنها، تناوب خرید محصولات توسط مشتریان ونحوه واکنش آنان به تبلیغات درون فروشگاهی و محصولات ویژه دراختیار Tesco قرار می دهد.
چگونه TESCO  از کارت های وفاداری خود استفاده کرد تا به بزرگترین سوپر مارکت زنجیره ای در بریتانیا و بزرگترین فروشنده الکتریکی خاروبار در سراسر دنیا تبدیل شد ؟

قدردانی از مشتری:
نحوه دریافت امتیازات:

راههای زیادی برای جمع آوری امتیازات در Tesco وجود دارد.طبق جدول زیر امتیازات نشان داده شده:

آموزش کسب و کار الکترونیکی
آنچه در جمع آوری امتیازات قابل توجه است انواع مختلف امتیاز دهی است از جمله دو برابر شدن امتیازات زمانیکه در طول 10 هفته، هر هفته 25 £ خرج کنید، 250 امتیاز دریافت کنید.

نحوه دریافت کوپن:
به ازای هر 150 امتیاز که جمع آوری کردید به شما یک کوپن £1.50 تعلق میگیرد.

نحوه استفاده از کوپن ها:
به محض دریافت کوپن شما میتوانید تصمیم بگیرید که چگونه آن را خرج کنید.یا در مکان هایی که مشخص شده خرج کنید یا با جوایز وپاداش های مشخص شده تعویض کنید.

سایر اقدامات وفادار سازی:
Tesco یک مجله به همراه 6 کوپن را چهار بار درسال برای هر عضو میفرستد.چهار کوپن مخصوص محصولاتی که مشتری قبلا آنها را خریداری کرده و دو کوپن برای محصولاتی که قبلا هرگز خریداری نکرده اما احتمال خرید آن محصول وجوددارد.
استفاده از کارمندان برای کمک به مشتریان جهت بستن ساک و انتقال آن به خودروی مشتری.
سیاست افتتاح ایستگاه های بازرسی درصورتی که بیش از یک نفر در صف می ایستاد، ارتباط با گروه  Airmiles در ارتباط با کارتهای Club card و فراهم کردن تسهیلاتی مثل واحدهای تعویض پوشک بچه، رستوران و کافه بار.
عرضه خدمات خرید از طریق اینترنت، تحویل درب منزل، ارائه خدمات اینترنتی و دامنه ای از محصولات بیانگر کیفیت متفاوت با دامنه ارزش محصول باعث بالارفتن سود Tesco شد.

Tesco برروی دامنه محصولات عرضه شده نیز کار کرد. شرکت در برخی فروشگاه ها اقدام به افتتاح داروخانه، ارائه خدمات مختلف مالی از جمله ویزا کارت، رهن، بیمه و حساب بانکی همگی در ارتباط با رویال بانک اسکاتلند کرد.
گسترش بخش کالاهای غیر غذایی عبارت بود از عرضه کالاهای رفاهی مثل تلویزیون ، دستگاه های پخش DVD وسیستمهای خانگی و نیز لوازم خانگی، پوشاک و این قبیل موارد.

Tesco برای توسعه خارجی نیز اقداماتی انجام داد. این شرکت فروشگاه هایی در ژاپن ، چین ، تایوان، لهستان، اسلوواکی ،ایرلند، ترکیه ، کره جنوبی ومالزی وسایر کشورها خریداری کرده وارتباط خود را با   Safeway Inc   در ایالات متحده آمریکا برقرارکرد.

کارت مخصوص کریسمس:
از جمله کارهای دیگر Tesco استفاده از مناسبتها مانند کریسمس می باشد. Tesco پیشنهاد میدهد که به جای خرج کردن کوپن ها در طول 1  سال ،آن را برای شما ذخیره میکند تا شما در ماه نوامبر،در کریسمس از بهترینمغازه ها خرید کنید.

Clubcard Emails
کار جالب Tesco استفاده از عضویت افراد در سایت است.عضو شوید وجایزه بگیرید<.اگرشما بین تاریخ 4 تا 30 آوریل  2011 عضو شوید شانس برنده شدن یکی از جوایز معین شده را دارید. ومزیت دیگر عضویت دریافت جدید ترین email ها درباره  Tesco میباشد.

آموزش کسب و کار الکترونیکی

نتیجه
خرده فروشی یکی از مهمترین تجارت های محلی و جهانی است.
خرده فروشان پل ارتباطی بین عمده فروشان و مصرف کننده نهایی می باشند.
در حال حاضر بخش عظیمی از شغل ها را در خرده فروشی می بینیم.
برای موفقیت روز افزون و حفظ جایگاه در بازار خرده فروشان باید به طور مداوم استراتژی فروش رو تغییر داده و از تکنولوژی ها و فناوری های به روز استفاده نمود.
در خرده فروشی ارکان بسیاری دخیل هستند که می توان از آن میان به کارمندان و مشتریان اشاره نمود. یک خرده فروشی موفق همواره به گزینش و آموزش کارمندان خود اهمیت داده و تلاش می کند تا وفاداری مشتریان را حفظ نماید.

فایل پاور پوینت این بخش را از این قسمت دانلود نمایید.





نوع مطلب : آموزش تجارت الکترونیک، آموزش کسب و کار الکترونیکی، آموزش بازاریابی اینترنتی، موفقیت در تجارت الکترونیک، خرده فروشی، 
برچسب ها : شرکت تسکو، tesco، آموزش کسب و کار الکترونیکی، خرده فروشی،
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


کانال تلگرام ما
اگه دوست دارید تو یک مسابقه قشنگ شرکت کنید و ببینید که عکس بچتون بین بقیه عکسا چه رتبه ای میگیره حتما تو کانال بهترین عکس کودکم عضو شوید و جایزه هم برنده شید.
آدرس کانال
@behtarinaks
کاربر ادمین 1 برای ارسال عکس ها
@behtarinaks1
دوستان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

siteview.ir
رتبه سایت
Submit ExpressLocal SEO & PPC Advertising
ابزار رایگان SEO

Free SEO Tools